REJS STAŻOWO-TURYSTYCZNY CHORWACJA

Oferta jest skierowana do wszystkich, którzy chcą przeżyć aktywne, niebanalne wakacje. Wiek, płeć, kondycja fizyczna nie mają znaczenia. Wcześniejsze doświadczenie żeglarskie na pewno okaże się pomocne, ale nie jest konieczne. Sternik przeprowadza na początku rejsu szkolenie, obejmujące najważniejsze zasady bezpiecznego zachowania się na jachcie. Osoby, dla których będzie to pierwszy kontakt z żeglarstwem i jachtami żaglowymi mogą poznać podstawy oraz
odkryć bogatą i barwną kulturę żeglarską i morską. Bardziej doświadczeni z pewnością docenią ponadto możliwość aktywnego uczestniczenia w planowaniu i organizacji rejsu, czy szkolenia się w wykonywaniu manewrów portowych. Wszyscy na koniec otrzymują honorowaną przez Polski Związek Żeglarski opinię z rejsu, poświadczającą odbyty staż morski, która jest niezbędna podczas ubiegania się o patent jachtowego sternika morskiego.

 

DOSTĘPNE TERMINY

Przełom września i października to atrakcyjna pora, żeby żeglować po wodach przybrzeżnych Chorwacji. W tym okresie w Polsce wkraczamy w jesień, tymczasem w Chorwacji wciąż dni są słoneczne oraz panują letnie temperatury. Ruch turystyczny jest mniejszy niż w lipcu albo sierpniu, można także liczyć na niższe ceny w marinach, restauracjach, targach oraz na tańszy wstęp do parków narodowych i popularnych atrakcji.

Termin 1: 21.09 - 28.09.2024

Termin 1: 28.09 - 05.10.2024

 

 

KAPITAN REJSU

Skiper – Jędrzej Foryński
Uprawnienia: Jachtowy sternik morski, motorowodny sternik morski, żeglarz jachtowy,
radiooperator bliskiego zasięgu SRC, kurs zintegrowany STCW
Doświadczenie na akwenach: Bałtyk, Chorwacja, Grecja, Atlantyk

Motto: „Na morzu wszystko można znaleźć, zależnie od tego czego się szuka” – Joseph Conrad.

 

 

JACHT

W rejs popłyniemy jachtem Bavaria 46 Crusier „Elektra” z 2017 roku. Słynna niemiecka stocznia od kilkudziesięciu lat umiejętnie godzi dobre parametry żeglarskie produkowanych jachtów z wysokim komfortem oferowanym załodze. Naszej załodze wygodę zapewnią cztery oddzielne dwuosobowe kabiny, trzy toalety z prysznicem, prysznic zewnętrzny, 410-litrowy zbiornik słodkiej wody oraz szereg innych udogodnień. Pokonywanie kolejnych mil morskich po Adriatyku umożliwi 108 m2 całkowitej powierzchni ożaglowania oraz 55-konny silnik diesla Volvo Penta.

CZY TEN REJS JEST DLA MNIE?

Oferta jest skierowana do wszystkich, którzy chcą przeżyć aktywne, niebanalne wakacje. Wiek, płeć, kondycja fizyczna nie mają znaczenia. Wcześniejsze doświadczenie żeglarskie na pewno okaże się pomocne, ale nie jest konieczne.

Sternik przeprowadza na początku rejsu szkolenie, obejmujące najważniejsze zasady bezpiecznego zachowania się na jachcie. Osoby, dla których będzie to pierwszy kontakt z żeglarstwem i jachtami mogą poznać podstawy oraz odkryć bogatą i barwną kulturę żeglarską i morską. Bardziej doświadczeni z pewnością docenią ponadto możliwość aktywnego uczestniczenia i szkolenia się w planowaniu i organizacji rejsu, czy wykonywaniu manewrów portowych.

STAŻ MORSKI

Rejs powinien dać ok. 70 godzin stażu na wyższe stopnie żeglarskie. Każdy członek załogi otrzymuje po rejsie opinię z rejsu wystawioną przez Kapitana jako dokument niezbędny do uzyskania wyższych stopni żeglarskich.

Rejs ma charakter turystyczno–szkoleniowy. W dużym stopniu to od załogi zależy, który element okaże się dominujący. Chcemy dopłynąć do pięknych miejsc, gdzie warto zejść na ląd, żeby zrobić sobie spacer po starówce, albo wybrać się w trekking po skalistych wzniesieniach nad morzem. Zawsze budujące są sytuacje, kiedy załoga angażuje się w rejs, planując wspólnie trasę, czy wykonując manewry. Nie wykluczamy pływania nocnego, a także zorganizowania dla chętnych elementów szkolenia żeglarskiego np. warsztatów nawigacyjnych.

PLANOWANA TRASA REJSU

Zadar – Wyspy Kornati – Skradin – Szybenik – Wyspa Vis – Biograd na Moru - Zadar
Wybrzeże Chorwacji jest bardzo różnorodne i dla żeglarzy szczególnie atrakcyjne. Zachwycająca przyroda parków narodowych, miasta z historyczną zabudową, niezliczone wyspy i urokliwe zatoki - tygodniowy rejs nie może wyczerpać tej bogatej oferty. Poniżej przedstawiamy naszą propozycję trasy rejsu. Jest to jeden z wielu możliwych wariantów.
Pamiętajmy, że ostateczną decyzję o odwiedzeniu konkretnych portów podejmie sternik, po zapoznaniu się z aktualną prognozą pogody.

Zadar
Rejs rozpoczynamy w marinie położonej w starym porcie w Zadarze, w której panują znakomite warunki dla jachtów. Jest ona schowana za półwyspem, na którym zbudowano zabytkową część miasta. Ze względu na duży wybór sklepów, piekarni oraz targ owocowo – warzywny miejsce idealnie nadaje się na początek rejsu.

Wyspy Kornati
Wyspy Kornati przyciągają żeglarzy i innych przybyszów wyjątkowym pięknem. Jest tu ponad sto wysp i wysepek, a ich dokładna liczba jest ciągle dyskutowana. Po zakotwiczeniu w jednej z zatok warto wybrać się na wspinaczkę do ruin zamku Tureta, aby móc z wysokości podziwiać archipelag.

Skradin
Skradin to małe miasteczko nad rzeką Krka sławne za sprawą spektakularnych wodospadów, które mają status parku narodowego. Most za Skradinem o prześwicie 8 metrów uniemożliwia większości jachtom żeglugę dalej w górę rzeki, dlatego żeby zobaczyć wodospady trzeba skorzystać z często kursującego miejskiego statku.

Szybenik
Teren, na którym stoi Szybenik był zamieszkiwany od tysięcy lat, swoje osady mieli tutaj starożytni Grecy i Rzymianie. Stara część miasta wspina się na wzgórze, z którego rozciąga się widok na nabrzeże. Są tu wąskie uliczki i zaułki, domy pochodzące ze średniowiecza oraz z okresu panowania weneckiego. Żeglując w tym rejonie natkniemy się na liczne hodowle skorupiaków, w których można kupić małże, kalmary oraz krewetki.|

Wyspa Vis
Vis to największa z najbardziej wysuniętych na zachód wysp Chorwacji. Znajduje się tutaj malownicze miasteczko o tej samej nazwie. Zanim zacumujemy w porcie warto zatrzymać się na kotwicy w jednej z zatok. Znajdziemy w niej nieużywany już dok jugosłowiańskiej marynarki wojennej wykuty w zboczu wzgórza. Jest to pamiątka z czasów zimnej wojny, wówczas obcokrajowcom nie wolno było zbliżać się do wyspy. Vis od 2000 lat słynie z doskonałego wina.

Biograd na Moru
Po opuszczeniu wyspy Vis żeglujemy na północ z powrotem do Zadaru. Po drodze leży Biograd, który jest portem promowym i kurortem urlopowym. W mieście jest małe lokalne muzeum z ciekawymi eksponatami m. in. z przedmiotami wydobytymi z wraku okrętu z końca XVI w. Na miejscowym targu kupimy świeże i suszone figi, wyśmienitą oliwą i domową rakiję.

Zadar
Na zakończenie pozostaje nam spacer po zabytkowej części Zadaru. Na końcu półwyspu, na którym jest położona starówka znajdują się organy morskie – eksperymentalny instrument umieszczony pod marmurowymi schodami prowadzącymi do morza. Ostatni akord podczas naszego rejsu należy do Adriatyku, którego fale uderzając w podwodne organy wygrywają harmonijną, choć niepojętą muzykę.

Cena od:

2490 zł

*Ostateczna cena rejsu jest uzależniona od liczby uczestników zgodnie z poniższym schematem.

Rozkład ceny w zależności od ostatecznej potwierdzonej załogi.
7os. 2490 zł
6os. 2590 zł
5os. 2690 zł
4os, 2790 zł

Cena zawiera:

jedno miejsce na jachcie w dwuosobowej kajucie,

opiekę i prowadzenie rejsu przez doświadczonego skippera

obsługę i organizację rejsu

Transit Log (min. sprzątanie jachtu oraz sprawdzenie jego stanu technicznego po zakończonym czarterze)

podatek VAT

Cena nie zawiera:

składki do kasy jachtowej w wysokości ok. 200 € / osoba*

kosztów dojazdu do portu zaokrętowania / wyokrętowania

kaucji za jacht w wys. 2000 €/ jacht – zwracanej na koniec rejsu pod warunkiem braku zniszczeń w jachcie

ubezpieczenie NNW/KL

*Kasa jachtowa przeznaczona jest na wspólne pokrycie kosztów wyżywienia, opłat portowych i paliwa, wpłacanej przy zaokrętowaniu. Jej ostateczna wartość będzie zależeć od rzeczywiście poniesionych kosztów, a niewykorzystana część zostanie zwrócona załodze. Kapitan jest zwolniony z udziału w kasie.

ZGŁOSZENIA

Wstępnej rezerwacji miejsca na jachcie możesz dokonać, wypełniając poniższy formularz. Robiąc to deklarujesz chęć dołączenia do załogi, co pozwala nam ocenić zainteresowanie rejsem*.

Harmonogram płatności jest następujący:
I rata w wysokości 500 zł. potwierdzająca rezerwację jest wymagana do 20 maja 2024 r.
II rata (kwota zależy od liczby załogi) do 31 lipca 2024 r.

*Rejs nie odbędzie się, jeśli zbiorą się mniej niż 4 osoby. Opłaty rezerwacyjne podlegają wówczas zwrotowi.